Fokhagymás kelbimbó: Egészséges és ízletes köret percek alatt

A kelbimbó sokak számára nem a kedvenc zöldség, de a fokhagymás kelbimbó recepttel egy finom és tápláló köretet varázsolhatunk az asztalra percek alatt. Ez a recept nem csak egyszerű, de tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal, így ideális választás az egészségtudatos étkezők számára.

A fokhagymás kelbimbó előnyei:

  • Gyors és egyszerű: A recept elkészítése mindössze 15-20 percet vesz igénybe, így ideális elfoglalt emberek számára.
  • Egészséges: A kelbimbó tele van C-vitaminnal, K-vitaminnal, káliummal és rostokkal. A fokhagyma pedig antibakteriális és immunerősítő hatással bír.
  • Sokoldalú: A fokhagymás kelbimbó köretként, salátában, vagy akár önmagában is fogyasztható.
  • Finom: A fokhagyma és a kelbimbó ízei tökéletesen harmonizálnak, így egy ízletes és élvezetes fogást kapunk.

Hozzávalók:

  • 500 g kelbimbó
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 4 gerezd fokhagyma, apróra vágva
  • Só és bors ízlés szerint

Elkészítés:

  1. A kelbimbókat mossuk meg és vágjuk félbe.
  2. Egy serpenyőben hevítsük fel az olívaolajat.
  3. Adjuk hozzá a fokhagymát és pirítsuk üvegesre.
  4. Tegyük a serpenyőbe a kelbimbókat és pirítsuk 5-7 percig.
  5. Sózzuk, borsozzuk ízlés szerint.
  6. Öntsünk alá kevés vizet, fedjük le a serpenyőt és pároljuk 10-15 percig, amíg a kelbimbó megpuhul.
  7. Tálalás előtt szórjuk meg friss petrezselyemmel.

Tippek:

  • A fokhagymás kelbimbó ízét tovább fokozhatjuk, ha a párolás során hozzáadunk egy kevés citromlevet, mézet, vagy chiliszószt.
  • A kelbimbó helyett használhatunk brokkolit, karfiolt, vagy más zöldséget is.
  • A fokhagymás kelbimbó tökéletesen illik húsokhoz, halakhoz, vagy vegetáriánus ételekhez is.

Próbálja ki ezt a receptet és élvezze a fokhagymás kelbimbó ízét és egészségügyi előnyeit!

Ajánlott cikkek